donderdag 29 november 2007

Bericht geschreven op 24-10-2007

Vorige week donderdag hadden we dan uiteindelijk toch geen les. Na enkele wijzigingen in het lessenrooster en het personeelsbestand kon er die dag geen les gegeven worden. Geen ramp natuurlijk, moesten we niet met de ganse klas voor een gesloten BAFA gebouw gestaan hebben. Maar goed. Zaterdag was alles terug opgelost en hadden we dus een volledige lesdag, namelijk 6 uur Airlaw aan een stuk. Klinkt saai, maar is zeker te doen. Indien je alles deftig begrijpt en goed oplet tijdens de lessen, hoef je je daar weinig zorgen over te maken.
Gisteren hadden we dan voor de eerste maal Operational Procedures. Volgens de instructeur zelf een van de saaiste vakken, maar om eerlijk te zijn, wat we gisteren gezien hebben was voor mij verre van saai. ICAO annex 6 ontleed en vooral stilgestaan bij MDH/MDA, DH/DA en OCH/OCA bij precision en non-precision landing en go-around procedure, verschil tussen altitude en height. Voor anderen misschien super saai, voor mij echt top ;)
Morgenavond gaan we met dit vak verder. Zaterdag staat waarschijnlijk terug Airlaw op het programma...
I.v.m. mijn medische keuring heb ik nog steeds niets ontvangen. Gisteren heb ik ze dan maar even gebeld om te vragen hoe lang dit normaal gezien duurt, en blijkbaar komt de commissie enkel samen op donderdagen. En aangezien de dokter vorige week vakantie had was dit allemaal naar deze week verschoven. Dus als ik volgende week ergens bericht krijg, zal ik blij mogen zijn want als ik morgen niet tussen de stapel zit, zal ik pas volgende week donderdag "gedelibereerd" worden, en dan zijn we nog eens een week verder. Nog even geduld uitoefenen dus!

Groetjes,

Sven

Geen opmerkingen: