donderdag 29 november 2007

Bericht geschreven op 11-09-2007

Voor ik m'n medische testen op 10 oktober ga afleggen, wou ik er voor mezelf ook zeker van zijn dat de meest "basic" tests al geen obstakel zouden vormen. Vandaar dat ik op eigen initiatief er al een afspraak bij de tandarts en gisteren de oogarts heb opzitten.
De jaarlijkse controle bij de tandarts was volledig in orde, dus kan ik ook met een gerust hart daarrond op 10 oktober naar Brussel.
Gisteren ben ik dan ook naar de oftalmoloog (oogarts) geweest. Nu bleek dat de afwijking op mijn ogen een tikkeltje groter is geworden. Dus sterkere glazen in mijn bril. Een bril? En toch door de selectietesten van de luchtmacht geraakt? Ja, toen droeg ik immers nog
geen bril. Ik ben m'n bril pas beginnen dragen toen ik op m'n huidige job enkele maanden bezig was. Maar goed, die grotere afwijking heb ik misschien wel aan mezelf te danken, ik had een bril maar droeg hem amper. Nu ja, geen ramp. De afwijking valt ruim binnen de
toegelaten afwijking. Dieptezicht was perfect normaal en geen kleurenblindheid. Dus ook m'n ogen vormen absoluut geen probleem (hoewel ik me nu in Brussel wél zal moeten aanmelden met m'n bril).
Misschien dat ik in de loop van volgende week nog ergens een algemeen bloedonderzoek laat uitvoeren en daarna een bezoekje breng aan de huisarts voor een heel algemeen medisch onderzoek. Zo kan ik ook samen met hem het vragenformulier voor de medische controle
overlopen en laten ondertekenen, niet dat dit verplicht is, maar het komt volgens mij wel geloofwaardiger over.
Qua voorbereiding wiskunde heb ik ook al heel wat progress geboekt. Ik ben zo goed als volledig doorheen de "te kennen leerstof" en kan dus bijna aan het 2de luik van m'n voorbereiding beginnen: fysica. Dit is wel meer leerstof, maar veel makkelijker om te verteren.
Dat zie ik dan ook wel positief in. Elke dag dus een stapje dichter bij die droom...

Groetjes,

Sven

Geen opmerkingen: