donderdag 29 november 2007

Bericht geschreven op 10-10-2007

Gisteren, 9 oktober om 19u30 was het dan zover. De eerste lesdag. Nog geen les gehad, maar wel kennis gemaakt met de medestudenten, een intro gekregen over de structuur van de school en de opleiding. Dan om 22u onze boeken gekregen (15 in totaal van Oxford Aviation Training) en zo mochten we dan beschikken.

Het lijkt me een zeer toffe groep te zijn. Een echte smeltkroes van personen met allemaal een verschillende achtergrond, verschillende motivaties en zelfs verschillende doelen (mijne is nog steeds lijnpiloot worden hoor). De leeftijd... wel die varieert, van 18 tot 40. Dus een echte mix.

Vandaag dan heb ik de hele dag in Brussel vertoefd, om alle medische testen af te leggen. Het eerste deel, bestaande uit oogonderzoek, klinisch onderzoek en een NKO onderzoek, gebeurde in de WTC III toren. Toen ik na elke test afzonderlijk vroeg of alles in orde was, kreeg ik elke maal een positief antwoord terug. "U valt volledig binnen de JAR normen, mijnheer". Dan in de namiddag was het in snel tempo richting hospitaal Park Leopold om daar het tweede deel van de testen af te leggen: RX thorax en een EEG. Ook bij de EEG kreeg ik te horen dat alles perfect in orde was. Nu is het dus enkel nog wachten op het bloedonderzoek en de RX. Maar daar verwacht ik ook geen noemenswaardige problemen. Anyway, binnen 2 weken zou het roze papiertje in m'n bus moeten zitten... (fingers crossed)

Op naar de volgende les morgen: Powerplant (Engines)...

Groetjes,

Sven

Geen opmerkingen: