donderdag 29 november 2007

Bericht geschreven op 17-08-2007

Kort misschien even de situatie schetsen. Ik ben momenteel 25 en ik droom er al sinds jaar en dag van om piloot te worden. Op zeer jonge leeftijd al liep ik de ganse dag rond met m'n hoofd hemelwaarts gekeerd, om elk passerend vliegtuig gade te slaan. Toen ik op m'n 6de dan voor het eerst een vliegshow bezocht, was ik compleet verkocht en wou ik onmiddelijk F-16 piloot worden. Op m'n 18de heb ik dan m'n kans gewaagd en me ingeschreven bij de Belgische Luchtmacht voor de selectietesten. Ik bleef tot op de laatste dag in de running, wat betekende dat ik medisch, psychologisch en fysiek geschikt was om te vliegen met zo'n gevechtstoestel. Wat me uiteindelijk de das heeft omgedaan is de rangschikking, ik viel namelijk net uit de boot na de academische testen. Ik heb toen maar beslist om eerst een ander diploma te behalen en dat heb ik ondertussen al 2 jaar op zak: graduaat Toegepaste Informatica. Maar in m'n laatste jaar was de drang om te vliegen nog steeds niet weg, integendeel. Ik wist nu zeker dat ik er voor in de wieg was gelegd. Dus schreef ik me nog een keertje in bij de Belgische Luchtmacht. Weer passeerde ik alle testen, maar nu kreeg ik net voor de academische fase te horen dat ik 2de zit had, dus een bittere pil om te slikken. Ben dan maar beginnen studeren voor mijn 2de zit. Dus voorbij met de droom en na een geslaagde 2de zit met tegenzin in de bedrijfswereld gestapt.
Nu 2 jaar later, is mijn droom plots weer heel dichtbij gekomen. Na veel zoekwerk heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en in oktober start ik in avondonderwijs een geintegreerde ATPL opleiding bij BAFA. Dus als alles goed verloopt zou ik binnen dit en 2,5 jaar ongeveer, mijn brevet op zak moeten hebben.

Ik ga met deze blog proberen een "dag"-boek bij te houden over deze opleiding, wat zeer interessant kan zijn voor toekomstige
student piloten. Vanaf oktober hoop ik dus van geregeld updates te kunnen brengen, intussen ga ik me vooral voorbereiden door fysica en goniometrie terug te bekijken. Ergens einds september volgt dan de medische keuring klasse 1, die momenteel is aangevraagd maar waar ik nog geen bericht van heb gekregen.

Groetjes

Sven

Geen opmerkingen: