donderdag 29 november 2007

Bericht geschreven op 18-10-2007

Ondertussen zijn we een week en dus ook enkele lessen verder. Donderdag, vorige week, hadden we Powerplant. Na een zeer korte voorstelling van de instructeur doken we onmiddelijk in het eerste deel van de leerstof: Piston Engines.
Zaterdag was dan de eerste volledige lesdag. In de voormiddag stond het vak Airlaw op het menu. Na een drie uur durende (en nog niet afgelopen) inleiding van het vak mochten we ons dan een uurtje terugtrekken voor de lunch, om er dan na de middag weer helemaal in te vliegen. Airframes and Systems was het volgende onderwerp. Hier kregen we ook een korte inleiding van de instructrice, waarna we het eerste hoofdstuk in het boek hebben afgewerkt.
Dan dinsdag stond terug het vak Airlaw op het lessenrooster (een vak dat over 120 lesuren wordt gegeven. Als je weet dat een totale ATPL opleiding bestaande uit 14 vakken, ongeveer 750 uren duurt, dan besef je dat dit je belangrijkste vak is!). Na het verder afwerken van de inleiding, zijn we dan begonnen met een eerste hoofdstuk dat wel buiten de scope valt, maar van belang is voor een vak als Airlaw, nl. Belgisch Nationaal Recht.
Vanavond staat het vak Operational Procedures op het programma, zo hebben we met bijna al onze vakken van het eerste blok kennis gemaakt (7 vakken in totaal). Dit blok zal afgewerkt worden voor juli 2008...
Ondertussen probeer ik elke les thuis nog een keertje deftig te herhalen, kwestie van niet alles bij elkaar te laten komen en eventuele onduidelijkheden zeer vroeg te kunnen onderscheppen. (wat zeer verschillend is met mijn studiemethode die ik gebruikte in m'n graduaatsopleiding )

Groetjes,

Sven

Geen opmerkingen: