donderdag 6 december 2007

Kruissnelheid bereikt

We hebben nu 8 blokken, dus een 24 uur, Airframes and Systems achter de rug, waarin we meer dan de helft van de cursus al hebben bestudeerd. Waaronder Airplane Structures, Hydraulics, Flight Controls, Landing Gear en Pneumatic Systems (Pressurisation en Airconditioning). Zeker aan te raden om alles zeer goed bij te houden. Als je alles bij elkaar laat komen, wordt het een titanenwerk om die leerstof nog op je eentje door te raken. Herhalen is dus de boodschap!
Het voorbije weekend hebben we ook voor de eerste keer Electrics en Instrumentation gekregen. Electrics was nog zeer gemakkelijk. Gelijkstroom, wat is electriciteit, ... (leerstof van de lessen Fysica in het middelbaar dus). Bij instrumentation begonnen we onmiddelijk met het wiskundig model van de atmosfeer, heel wat andere koek dus. Maar als je je hoofd er bij houdt, best te begrijpen hoor. Je hoeft geen Einstein te zijn, maar een grondige voorkennis van de wetenschappelijke vakken is zeker een leuke troef om in handen te hebben!
Vanavond hebben we nog 1 blok Airframes and Systems af te werken en dan het komende weekend is opnieuw Meteorology ingepland. We bevinden ons nu dus lekker op kruishoogte en -snelheid.

Groetjes,

Sven

Geen opmerkingen: